Forældrehåndbog / Værd at vide

En af de vigtigste opgaver for dig som forælder er at støtte dit barn og engagere dig i klubben. Der er mange måder at støtte dit barn på, og nogle er måske mere rigtige end andre.


HvIK har mange opgaver som skal løses og vi har oprettet en Facebook gruppe, hvor man kan melde sig på forskellige opgaver, hvis man har lyst til at bidrage med den del. Gruppen hedder "HvIK - fordi vi elsker de frivillige"


Husk foreningslivets ordsprog alle bække små giver en stor å.


Uanset alder så er der behov for hjælp på holdet, her er en liste over hvad hvert hold har behov for som minimum og måske en opgave du kan bidrage med at løse evt. sammen med en anden forældre.

En holdleder er den person som sørger for meget af det praktiske omkring holdet. Fx.

  • Styring af holdsport (oprette aktivitet, oprette nye spillere)
  • Planlægning af kampe og cups
  • Er mellemleddet mellem træner og forældre
  • Har kontakten til klubben og melder nyheder ud til holdet
  • Sikrer at alle forældre kan udføre opgaver i forbindelse med afholdelse af kampe. (ur, sportsadmin.)



En kasserer skal holde styr på hold konto samt spillerkonto for hvert barn. 


Hvert år skal konto afstemmes. Herudover er det kassererens opgave at føre regnskab i forbindelse med cups, stævner o.l.

En materialeansvarlig er personen eller personerne som sørger for at der er træningstrøjer, pucke, drikkedunke mv. til både træning og kampe. 


Den materialeansvarlige er også typisk tilstede både i omklædningsrum og i boksen til kamp og hjælper med at åbne og lukke døre ud til isen.

Som klub har vi valgt, at det skal være gratis at få slebet skøjter, men det kræver at også frivillige her ønsker at lære og udføre opgaven. 


En skøjtesliber er personen som er ansvarlig for at holdets spillere har skarpe skøjter. 



Person som sørger for at søge dommere til holdets hjemmekampe. 


Dommere søges via intern dommerbank på Facebook eller ved at booke hos DIU. Det er typisk spillere fra U13-U15-U17 hold som dømmer de yngre aldersgrupper.


Fra U15,1 hold skal der bruges DIU dommere. U15,2 hold skal selv søge dommere.

Nedenfor giver dig som forældre, spiller eller andet information om sporten og om dagligdagen i klubben

  • Ikke tale med dit barn under træning
  • Lader træneren træne og kommenterer ikke på trænerens beslutninger offentligt
  • Bakker hele holdet op, ikke kun dit eget barn.
  • Ros en god indsats i både sejr og i nederlag. Fremhæv altid de gode ting i kampen. Huske at mål ikke er det eneste gode i en kamp.
  • At dit barn får tid efter træning og kamp til at være social med sine holdkammerater
  • At du deltager i den årlige generalforsamling, som er det sted, hvor du kan sikre dig at blive hørt og komme med forslag til afstemning i klubregi.
  • Hjælper dit barn med at huske sine træninger, komme til tiden og være forberedt.
  • Sørger for dit barn er veludhvilet op til kampe og har fået fornuftig mad så energidepot er fyldt op.
  • Lær dit barn fairplay.
  • Kommenterer ikke på dommerens kendelser
  • Fra U11 er det kun personer omkring holdet med børneattest som må være i omklædningsrum
  • At man tager del i de opgaver som er omkring holdet som at flytte bander når de er små, sidde i uret og udvisningsboksen og alle de andre opgaver som er.

Læs mere her om at være en god sports forælder

8 måder at være en god sport forælder.pdf


U7/Rekruttering

Vinter - Sørg for dit barn møder ca. 30 – 45 min. før træning for at barnet er klar til træning iført udstyr. Hjælpe med at børnene får tøj og udstyr på og støtte op omkring træningen og bære træningsudstyr til og fra banen.


Sommer – Huske barnet får floorballstav med og evt. andet træningsudstyr.

U9

Vinter - Sørg for dit barn møder ca. 30 – 45 min. før træning for at barnet er klar til træning iført udstyr. Hjælpe med at børnene får tøj og udstyr på og støtte op omkring træningen og bære træningsudstyr til og fra banen.


Sommer – Huske barnet får floorballstav med og evt. andet træningsudstyr.


U11

Støtte op omkring træningen og hjælpe med at bære træningsudstyr til og fra banen.

Sommer – Huske barnet får floorballstav med og evt. andet træningsudstyr.


U13

Støtte op omkring træningen og hjælpe med at bære træningsudstyr til og fra banen.


U15

Lær dit barn selv at bruge holdsport og gør dit barn mere selvstændig.

Vær spørgende og støttende og hjælp dit barn til at holde fokus på sin langsigtede plan lagt med træneren.


U17

Vær spørgende og støttende og hjælp dit barn til at holde fokus på sin langsigtede plan lagt med træneren. 

For at dit barn kan spille hjemmekamp kræver det flg.

2 forældre til udvisningsbokse

1 til uret

1 til styring af sportsadm. Game Stat (indrapportering af spillets gang til DIU) Gælder fra U13 og op.

1 speaker/dj.

2 personer til opsætning og nedtagning af bander (Gælder op til U11)


Du SKAL som forældre hurtigst muligt tilbyde din hjælp og lære disse funktioner, således at hjemmekampe kan afvikles til glæde for dit barn.


Såfremt dit barns hold afvikler cups eller andre arrangementer hvor Hvidovre ishockey klub er arrangør, så vil det kræve, du hjælper til vedr. salg af kage, kaffe samt kampafviklinger både i de kampe dit barn spiller, men også når 2 fremmede hold møder hinanden.


Arrangementer er med til at styrke sammenholdet på både holdet og blandt børnene og giver desuden en god mulighed for, at holdet kan tjene penge til holdkassen/spillerkonto som så kan benyttes til formål, som holdet beslutter.

Vintertræning – Periode august til slut april mdr.


Vintertræning sker i hal 1 som er opvisningshal og i hal 2 som er bygningen der ikke ligger i sammenhæng med resten af idrætscenteret. 


Omklædningsrum fremgår af isplan / holdsport under den pågældende træningsbegivenhed. 


Udover selve træningen på is så slutter nogle hold af med fysisk træning efter is. 


Træningen er ud fra ATK 2.0 princip som er det DIU træner efter. 


Læs mere om ATK her ATK – den danske stil 2.0 – Danmarks Ishockey Union

Sommertræning – Periode 1 maj til start august.


Sommertræning er vigtig for at barnet ikke mister sin grundform imens der ikke trænes på is. 


Sommertræning er i en periode aflyst grundet ferie. Sommertræning er samtidig en god periode at dyrke det sociale på holdet.

Træningen består i en række fysiske øvelser, smidighedsøvelser samt skudtræningsøvelser som foregår inde i hal 2 som omdannes til skudhal i sommerperioden. Herudover spilles der floorball enten i skudhal eller på banen foran hal 1. 


Du kan læse mere om vigtigheden ved at komme til sommertræning ved at klikke på linket nedenfor. 


Det er klubbens Off ice specialist Rene Bergmann Sloth som har udarbejdet materialet.


Hvorfor skal man sommertræne

I vinterperioden udbyder klubben tekniktræning som virkelig er en god ide for at forbedre barnets teknik på skøjter. 


Træningen er i hal 1 og starter med de små årgange og så opefter. 


Vi ved godt det er tidligt men støt op om det, dit barn får virkelig meget ud af det og de lærer de andre børn at kende på tværs af alder.

Hvert hold har en Facebook gruppe hvor der deles en masse informationer og hvis du har Facebook er det en god ide at blive medlem af gruppen. (fx. Hvik U9, Hvik U11 osv.)

Desuden skal du holde øje med isplanen som er klubbens kalender og som du finder på www.hvik.dk


Denne kalender viser hvornår der er træninger og kampe.


Denne kalender er den mest opdateret kalender og du bør altid holde øje med den hvis du er i tvivl om noget kan være aflyst eller rykket. 


Du kan downloade dit holds kalender til din egen google kalender, så er du altid opdateret. Følg linket

Tag isplanen med dig - Hvidovre Ishockey Klub (hvik.dk)



I ishockey verdenen skal du vide at planlægning ikke er nemt, ting bliver rykket og aflyst og ikke altid i god tid desværre. 


Aflysninger skyldes ofte manglende dommer eller at det ene hold ikke kan stille hold alligevel. 


Lær dit barn at dette er normalt, uagtet du selv er frustreret over det.

Klubben benytter holdsport hvor dit barn skal oprettes og med dig som forælder.

Holdsport er stedet hvor du SKAL tilmelde eller afmelde dit barn til træning.

Kampe bliver oprettet her og det er her, du kan se om dit barn er udtaget til kamp, er dit barn udtaget skal du tilmelde eller afmelde dig kampen hurtigst muligt.

Det er ligeledes på holdsport du indtaster dit barns ferier, således at holdleder og træner bedst kan tilpasse træning mv. efter antal af spillere til rådighed.

På holdsport er der ligeledes en beskedfunktion, som kan benyttes som en chat. (ikke alle er på Facebook)

Du kan ligeledes på holdsport se kontaktoplysninger på spillere og forældre. 


Du kan ligeledes til udekampe oprette, at du enten søger et lift til dit barn eller du kan tilbyde lift til andre, som så kan melde sig til.

Når der er tale om børn under 15 år er det lovpligtet at frivillige eller personer som har fast tilknytning til klubben kan vise en børneattest, såfremt du er alene med børn i fx omklædningsrum. 


Du bedes kontakte bestyrelsen om dette på bestyrelsen@hvik.dk


Du kan læse mere om børneattest som frivillig her.  Børneattest | frivillighed.dk

Når der inviteres til "åben is" betyder det, at hallen er åben for dem som ønsker at komme på is, der er ingen trænere til stede og der kan selvtrænes eller leges. 


Spillere bør have udstyr på og minimum hjelm og handsker. 


Der skal være en voksen tilstede, som holder opsyn og er ansvarlig.

Kontingentopkævning sker via holdsport. 


Kontingentet opkræves 2 gange om året.


Det er ikke muligt at tilmelde sig aktiviteter ved manglende betaling.


Beløb og periode fremgår af spillerens holdside på www.hvik.dk og regler for kontingent fremgår af klubbens vedtægter.

 Vedtægter - Hvidovre Ishockey Klub (hvik.dk)


Der er mulighed for støtte fra Hvidovre kommune til dit barns kontingent og til udstyr.


Klik her, for at læse mere om mulighederne. Fritidspas


U7 til U9 - Som ishockeyspiller skal man møde ind ca. 30-45 min. før træning for at få udstyr på og 1 time før kamp for at nå opvarmning og for at få udstyr på. 



U11 og op er det tiden som træneren sætter man skal møde ind til. 


Ude på isen er alle koncentreret, så dagens røverhistorier fra børnehaven og skolen skal fortælles i omklædningsrummet.


Omklædningsrummet er i det hele taget stedet hvor venskaberne opstår og giver børnene et godt sammenhold. Man skal huske på, at børnene kommer måske til at gå sammen på hold i mange mange år fremover.


Tjek holdsport under begivenheder hvornår spilleren skal møde ind.

Vores holdning er at spillere tager bad sammen, det er oftest i omklædningsrum at spillerne udvikler det sociale på holdet og af samme grund er det godt at give børnene lidt tid sammen efter træning, selvom de fleste forældre ønsker at komme hjem pga. efterfølgende planer.

På de yngre hold op til omkring U11 bader børnene sammen hvorimod fra ca. U13 bader de i hvert deres rum, men mødes iført mindst svedtøj inden og efter træning og kamp og taler ud om det. 

Nogle gange vil en træner foreslå, at et barn træner med på holdet under barnets alder for at få ekstra træning, dette skal ikke ses som noget negativt, men er for at barnet kan udvikle sig hurtigere til at kunne spille med på barnets “normale” hold.

Nogle børn som præstere over niveau vil få mulighed for at træne med på holdet over sit normale “hold”.

(begge dele koster ikke ekstra)

Det er muligt for børn at leje et skab i klubben så man ikke skal slæbe på udstyr hver gang.  Skabsleje koster 500 kr. for en sæson ved at skrive til skabsleje@hvik.dk - husk at skrive navn på spiller og hold

Bokse i omklædningsrum lejes ud til hold U17, U20, Kvinder, 1 division. Prisen er den samme som leje af skab 500 kr. 

Alle må benytte loungen

Adgang til lounge kan ske ved at gå ind i en af enderne.


Lys tændes inde i skabet ved køkken. Der er projektor hvis I som hold skal afholde møde eller fx vil se en ishockeykamp sammen.

Lounge kan benyttes til ophold, skolearbejde, holdsamtaler, filmaften mv.

Ønsker du at booke lounge kan du læse mere om det på www.hvik.dk


Man skal selv gøre rent i loungen efter sig, der er ikke rengøring i loungeområdet.

Spillerne og evt. medrejsende forældre bor ofte på hotel via DIU aftale med Scandic Hotels eller på en skole.

Prøv at få så mange børn med i bilen som muligt for at holde udgifter nede.


Hvis I er mange eller slår jer sammen med anden klub kan det være værd at overveje at tage en fælles bus. HvIK bruger i 2023 busselskabet Kagan Bus. Kontakt klubben hvis du ønsker et tilbud fra selskabet.

For U13 og op starter cups allerede om fredagen, så dit barn skal i den forbindelse have før fri fra skole for at deltage.


Camps er en betegnelse som bruges for træningslejr. 

Disse lejre udbydes af forskellige klubber ofte i sommerferie og efterårsferie. 


Der findes camps til blandet køn men også camps kun til piger. Disse camps udbydes både i Danmark og i udlandet.


Barnet sover ”hjemme” med sine forældre som typisk bor på campingplads, hotel eller andet. 


Nogle hold har flere børn som tager afsted sammen og nogle bor sammen. 


Der kommer ofte børn fra hele landet og det er en super god måde for børn at lære andre børn i andre klubber at kende. Børnene træner ud fra alder/niveau.


Klubber som typisk har afholdt camps for dreng/pige


Danmark:

Sjælland

Rødovre "Karvinen"

Rungsted


Jylland

Frederikshavn "FIK Bauer Camp"

Silkeborg

Herning


Fyn

Odense


Sverige:

Frölunde

Kristianstad


*Silkeborg ishockey klub tilbyder overnatning for børn. 


Herudover er det også muligt at komme på camps kun for piger. Nedenfor er klubber som tidligere har afholdt camps for piger.


Odense

Rødovre




En konto hvor dit barn kan indsætte de penge du eller dit barn har tjent ved at løse opgaver i klubben. 


Kontoen kan du bruge til at betale kampgebyrer, spillertøj osv. Penge optjenes typisk ved at sælge fx. Produkter, afholde cups og sælge kage, kaffe eller hjælpe med afholdelse af lej isen arrangementer som fx. målmand eller dommer.

Der afholdes årligt dommerkursus for U11 børn og opefter, som ønsker at dømme kampe op til U11. 


Ved at deltage på kursus sikrer klubben at der er nok dommere til rådighed for at kunne afvikle kampe til glæde for dit barn.


Har du lyst til at dømme kampe over U11, bedes du kontakte klubben for at sikre korrekt uddannelse til at kunne varetage denne opgave.

Der opleves ofte behov for genbestilling af holdtøj, da de unge jo har det med at vokse, glemme tøjet etc. 


Dette er selvfølgelig muligt, og bestyrelsen er gerne behjælpelig med det, men der bestilles ikke tøj til enkeltpersoner – det vil kræve alt for mange ressourcer. Holdet skal i stedet lave en samlet ’efterbestilling’.


Hvis det er et enkelt stykke tøj du mangler, så tjek vores webshop først.


Klubben er meget afhængig af sponsorer, så hvis du har virksomhed eller relationer til virksomheder eller lign, der har lyst til at være sponsor i klubben, vil vi sætte meget stor pris på, hvis du tager fat i bestyrelsen på mail adr. bestyrelsen@hvik.dk, så kan vi tale om mulighederne. 



Der er mange regler i ishockey og vi anbefaler at forældre og børn tager ud og ser så mange kampe som muligt i metalliga(Betaling) eller 1 divisionskampe (Gratis).

 

Dommertegn finder du under Boksinfo og Dommertegn - Hvidovre Ishockey Klub (hvik.dk)


DIU Love-og-turneringsbestemmelser

Du kan se dit barns kampe via www.danskishockeytv.dk (abonnement)


Du kan følge live statistik på dit barns kampe via appén Simply Hockey.

www.hvik.dk


www.holdsport.dk


www.facebook.dk @hvidovreishockeyklub


TikTok @hvidovreishockeyklub

Hvik - fordi vi elsker de frivillige


Hvik Banko side


Brugt udstyr HvIK


Fest-hælpere HVIK


HvIK Mini Camp

  • Hjelm med gitter eller fuld skærm
  • Skridtbeskytter
  • Halsbeskytter
  • Knæbeskytter
  • Panser
  • Albuebeskytter

Der er ingen rabat blot fordi man spiller i klubben.


Priserne følger de normale takster men bemærk at man som Hvidovreborger som medbringer sygesikringsbevis får anden pris.


Normale billetpriser

Enkeltbillet 55 kr.  10 stk. billetter 480 kr.  Kvartalskort 680 kr. (ét besøg dagligt).  OBS! - Billetterne gælder i 3 år fra købsdato.


Billetpriser for Hvidovreborgere 

Enkeltbillet 25 kr.  10 stk. billetter 225 kr.  Kvartalskort 360 kr.  OBS! - Billetterne gælder i 3 år fra købsdato.



Se her for altid opdateret priser

Skøjtehal (hvidovre.dk)

Iskoordinator lægger træninger, kampe, turneringer og alle andre aktiviteter ind i isplanerne (hal 1 og hal 2) og i holdenes kalendere. (incl. styring af omklædningsrum)

Ved planlægning af kampe laves der aftaler med modstanderklub om tid og sted. Dette koordineres i DIUs IT system, som efterfølgende (når en kamp er godkendt af begge hold) kan ses på DIUs hjemmeside og Simply Hockey appen.


Al is-aktiviteter går gennem iskoordinatoren.


Når en kamp er lagt - fra U15.1 til 1. Div. - besætter DIU kampene med dommere.


Iskoordinator har kontakten til klubbens trænere og holdledere mht. isplanlægningen, så der sikres, at information om aktiviteter på is bliver givet.

HvIK har åbnet for webshop, her vil du fremadrettet kunne købe tøj, lidt udstyr samt merchandise.


Du finder webshoppen på din holdsport profil.


Du kan læse mere om webshoppen her. 


Webshop

Det er medlemmets eget ansvar at sikre sig, at man har de fornødne forsikringer tegnet og på plads såvel hjemme som ved deltagelse i udlandet.


Hvidovre Ishockey klub har ikke forsikringer, der dækker det enkelte medlem, hverken i Danmark eller udlandet.

Opholder man sig uden for Danmarks grænser i Europa – uanset hvor – er man kun dækket gennem det Blå sygesikringskort 


Det skal man selv bestille – dette gælder nu også når man blot er i Sverige!


Udenfor Europa skal der altid tegnes en særlig forsikring, givet den forsikring man selv har ikke dækker hele verden eller det bestemte land der besøges.


Det er en klar anbefaling at hver enkelt spiller tegner sin egen Fritids-/ ulykke forsikring incl. farlig sport -der må man rådføre sig med det forsikring selskab hvor forsikringen tegnes – der kan være forskelle – givet man ikke er dækket via sine forældres forsikring.


Udstyr som opbevares i klubbens lokaler er ikke dækket af klubbens forsikring ved brand, hærværk, tyveri mv.!

Har dit barn lyst til at øve skudtræning, så anbefaler vi, at I tager kontakt til www.shoot2score.dk 


Det er Henrik Børner som er specialist i skudundervisning og som udover privatundervisning også underviser i klubber og på camps.

HvIK har indgået en samarbejdsaftale med Rexhockey og Warrior. Hos Rexhockey kan du opnå 10% rabat ved at fortælle dem du hører til HvIK.

Hvis du ønsker at købe brugt, hvilket kan være en rigtig god ide, når de er små, så kan du se brugt udstyr på fx Facebook grupper.

Søg på "Brugt udstyr i HvIK" eller "Brugtbørsen for alt i ishockeyudstyr"

OVERNATNING


På U7, U9, U11 hold er forældre ofte med på tur og hjælper med at få det hele til at løbe rundt, da børn i denne alder ofte har behov for hjælp med både udstyr og nogle kan måske ikke lide at sove ude alene.


Fra ca. U13 og op begynder hold at tage afsted alene uden forældre, de bor ofte nogle stykker sammen på værelse på fx. hotel, hostel, spejderhytte eller anden indkvartering sammen med 1 voksen.


Forældre er meget velkomne, men tanken er de sover for sig selv, så børn styrker deres sociale kompetencer med holdet.


Det er op til det enkelte hold hvordan man afregner udgifter til kørsel mv. men holdet skal som udgangspunkt betale for trænere, materialemand samt holdleder dog i 2 personernes rum.


Husk altid lige at tjekke hvad der tilbydes af mad der hvor kampene spilles, så I ikke både bestiller overnatning med mad samtidig med der er forplejning i hallen. 

Husk at DIU har samarbejdsaftale med Scandic.




TRANSPORT


På holdsport er der en funktion, hvor man kan tilbyde et lift eller man kan anmode om et lift. Det fungerer nemt i stedet for at skrive frem og tilbage via Facebook i en nogle gange meget lang tråd:-)


Husk altid at spørge hvad man skylder for benzin, bro mv. så personer har lyst og har økonomi til at køre igen en anden gang:-)


Hvis I er mange eller slår jer sammen med anden klub kan det være værd at overveje at tage en fælles bus. HvIK bruger i 2023 busselskabet Kagan Bus. Kontakt klubben hvis du ønsker et tilbud fra selskabet.


Når dit barn begynder at spille ishockey, vil du snart skulle hjælpe til med afholdelse af kampe og her kommer styring af uret hurtigt ind. Her styres mål, skud samt udvisninger.


Vi har lavet en vejledning til uret, som du finder her.


Vejledning til ur og til Game Stat - Hvidovre Ishockey Klub (hvik.dk)



Fra U13 skal holdet til at indrapportere alle sine kampe til DIU, det sker via det program som kaldes Sportsadm. Game Stat. Det er oplysninger fra dette program som gør at du som forældre kan sidde et hvilket som helst sted i verden og følge med i hvor sej dit barn og holdet er. 


Få hurtigst muligt flere til at kunne disse funktioner så holdet kan gennemføre kampe.


Vi har lavet en vejledning til Sports adm. Game Stat, som du finder her.


Vejledning til ur og til Game Stat - Hvidovre Ishockey Klub (hvik.dk)

Bestyrelsen består af forældre med hockeybørn af blandet køn og alder. 


Bestyrelsen er ulønnet ligesom alle holdledere og materiale ansvarlige. 


Bestyrelsen holder ugentlige møder også i div. ferier for at få klaret de mange opgaver, som er i en klub som HvIK.

Du kan læse mere om bestyrelsen her


Bestyrelse, sportsudvalg og iskoordinator - Hvidovre Ishockey Klub (hvik.dk)




På Ishockeyfoto.dk kan du se ishockeybilleder fra især ungdomssport.

Hvis du / holdet ønsker de kommer på besøg til cups, camps eller andet så kontakt dem.


Bemærk der er krav om at du som forældre underskriver samtykkeerklæring om at foto af dit barn må fremgå på deres hjemmeside.


Vil du se billeder af Hvidovre ishockey spillere så klik på nedenstående.


Hvidovre IK | Ishockeyfoto.dk

Her er forslag fra klubbens forældre til hvor man kan overveje at bo når der spilles på Fyn og Jylland.

Odense Vandrerhjem - Kragsbjerggaard

  • Afstand til hallen ca. 5 km.
  • Mulighed for tidlig morgenmad
  • Mulighed for selv at lave mad
  • Mulighed for underholdning med bordtennis mv.
  • Store værelser
  • Giver gerne et godt tilbud til HvIK


Link:

Odense Vandrerhjem - Kragsbjerggaard (odv.dk)


Odense Idrætspark 

  • Afstand til hallen ca. 5 min. gående
  • Mulighed for at arrangere morgenmad med Claus
  • Mulighed for at booke 4 mands værelser


(man skal selv medbringe sengelinned)


Link: 

Information om muligheder for overnatning (odense-idraetspark.dk)


Odense efterskole (Sports Academy Denmark)

  • Ligger lige op ad hallen
  • Op til 4 mands værelse
  • Mulighed for tidlig morgenmad

(man skal selv medbringe sengelinned)


Link:

Udlejning – Sports Academy Denmark


Danhostel Esbjerg

  • Gåafstand til hallen
  • Store værelser
  • Mulighed for selv at lave mad
  • Mulighed for tilkøb af morgenmad
  • Aktivitetsrum i kælderen.

(Sengelinned skal medbringes - kan evt. tilkøbes)


Link:

Danhostel Esbjerg - Danhostel Esbjerg

Hotel Vojens

  • Kort afstand til hallen


Link:

HOTEL VOJENS – Byens tre stjernede hotel